Hur klantig får man vara...

Ja det kan man med all fog undra.

Nu är det ju inte så ovanligt att det händer mig...

Är och hälsar på min lillasyster i Umeå, som fyller år idag, och kom ner i går kväll efter att ha varit i Arjeplog igår. När jag hälsar på hos henne får jag sova i gästrummet i källaren. Där är toaletten i tvättstugan. Alla vet ju hur mörkt det kan vara i källare på nätterna, och den här källaren var inget undantag. Det hade till och med jag räknat ut så jag hade försett mig med en nyckelringslampa för att kunna hitta i mörkret om jag skulle behöva på toaletten.

Vid tvåtiden vaknade jag och skulle gå på toaletten. Det gick bra att kryssa genom pannrummet och sedan skulle jag bara ta ett steg in i tvättstugan för att tända lampan.

TJONG och jag får världens slag över vänster öra och den sidan av huvudet. Jag såg stjärnor dansa och ett skarpt skärande ljud ringer i vänster öra. Jag känner en överhängande risk att svimma men tänker att här gäller det att bita ihop. Ingen hittar mig här förrän imorgon om jag ger efter...

Jag sträcker in handen för att tända ljuset så att jag får veta vad som anfallit mig där i mörkret. Och får se en piassavakvast. Jag hade lyckats trampa på själva borsten och det fick till effekt att skaften kom som en projektil och slog till mig i huvudet. Jag förbannade min klantighet, och gick och lade mig med den skärande tonen ringande i örat. När jag lade huvudet på kudden upptäckte jag hur ont det var i örat så det vara bara att vända andra kinden till.

Imorse när jag vaknade var tack och lov den skärande tonen i örat borta men den hade fått en v.ärdig ersättare. Ett präktigt blåmärke på örat hade i stället sett sin chans att göra entré. Känns ju inte lika kul att gå runt och se ut som om man fått en riktig präktig smäll i något bråk.

Hoppa det bleknar till lördag när jag ska ut och parta!


Kommentarer:
Postat av: Ingemar

Men du kan ju med fog säga att du blivit överfallen utan att gå in på detaljer om av vad eller vem

Postat av: Maria Lundqvist

men, vilken otur och få en käftsmäll av en piassavakvast. Du ska få en fin liten ficklampa av mig när du vi träffas nästa gång.

Må så gott!

Maria

2009-09-24 @ 10:28:48
Postat av: Haidie

Aj, aj, aj... Ja-du, man kan aldrig känna sig riktigt säker när man går i mörkret, inte ens i lillasysters tvättstuga....

Take care!//Haidie :-)

2009-09-24 @ 11:21:18
Postat av: Mats Nyström

Det där hade jag garanterat lyckats med också. Plus att jag säkert hade lyckats välta någonting över mig själv också på kuppen. :D



Trevlig blogg du har!

2009-10-02 @ 06:39:51
URL: http://b-flatsblog.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits