KFU-NÄMNDSMÖTE

Idag har jag varit med på en del av KFU-nämndens möte och haft lite information om praktiska detaljer i nämndsarbetet och olika aspekter på poltikerrollen. Det var en mycket positiv stämning på mötet och jag tror att KFU-nämnden kommer att fungera mycket bra!

URSÄKTA MIN FRÅNVARO

Eftersom jag nu hyr ut min lägenhet, och mammas dator är så omodern att den inte funkar att blogga från, och modemet på den bärbara dator jag haft pajat, i kombination med att min lunginflammation gjort mig helt slut så har jag inte kunnat blogga på ett tag. Det har känts trist och ansvarslöst.

Men nu är jag ju tillbaks på jobbet och ska försöka hålla er underrättade om vad som händer och sker!


ETT OSKRIVET BLAD

Och så har då 2007 tagit sin början efter en nyårsafton i familjens sköte. Nyårsaftonen blev en skön och lugn tillställning hemma hos mamma. Skulle egentligen firat hemma hos Malin och Niklas Westling men eftersom influensan gjorde intåg i mitt liv på juldagen så lämnade jag återbud. Kände att jag inte skulle orka.

Idag kändes det som om hela naturen vaknat upp med baksmälla. Det var jättegrått, dimmigt och trist och allt kändes lika avslaget som nyårsbackhoppningen på TV brukar vara. Men mitt i det disigt grå fanns ändå en skönhet och ett lugn.

Visst är det en vacker tanke att betrakta det kommande året som ett oskrivet blad. Det är ju litet naivt och blåögt att inte låtsas som om många blad är skrivna på förhand, åtminstone till vissa delar. Men ändå, det är hoppfullt och känns lovande att tänka så.

hits