Ja nu kan jag inte förtränga 40årsdagen längre ...

Ja nu går det liksom inte att förtränga längre. Även om jag ser fram emot att anordna en del fester i samband med att jag fyller år, så har jag nog innerst inne försökt förtränga det hela, dvs att 40årsdagen nu närmar sig med stormsteg.

Visserligen har jag lyckats ta tag i den första två festerna, och har bjudit in gästerna till dessa fester, men familjemiddagen är inte planerad och den stora festen finns än så länge bara på gästlistestadiet. (Redan upp på 48 personer som jag vill bjuda in.) Måste hitta en helg som passar, bestämma mig för hur festen ska organiseras etc. Jag är nog lite velig...


Kan inte bestämma mig om jag ska försöka hitta en lokal där jag kan fixa allt själv eller om man ska ha det på restaurang kanske. Känns dock lite av en overkill speciellt som jag tror vi har roligare på en mer privat fest! Men det finns ju ont om mysiga ställen man kan hyra. Funderade ett tag på byastugan i Jutis, men då ska ju folk ta sig dit och hem. Cafeterian på Medan är ju inte kul alls. Alla tips mottages tacksamt.


Sedan får jag ju frågan också om vad jag önskar mig. Känns ju lite fånigt att önska sig saker, men så sa Lena S en sak som fick mig att tänka om. Hon menade att det skulle vara smart lägga ut en önskelista på nätet, på min blogg, så folk får lite tips. Faller nog till föga för det argumentet. Problemet är ju bara att jag kan köpa mig det mesta av det jag vill ha och dessutom att jag ju är lite av ett designfreak vilket gör att det jag ofta vill ha kostar lite mer, och då är ju risken att man uppfattas som girig. Hmm...


Kommentarer:
Postat av: per ragnar

Inget att förtränga - att fylla 40 är lika uppfriskande som att åka skoter över era fjällvidder - det finns alltid nya saker att upptäcka, att uppleva.

Lycka till med ditt nya jobb t ex, vilken härlig utmaning att nu få tycka fritt och provokativt och slippa formalia och rutinärenden.

Vad jag förstod efter mitt tredagarsbesök på er filmfestival har du gjort ett mycket gott arbete för bygden och vi alla uppskattar folk som är rakryggade och står för åsikter och läggning.

Se nu till att de blåser en frisk vind in över rikspolitiken från din ledarsida

så vi alla får nya, goda, ekonomiskt-moraliskt goda

år framöver i Svea rike!

God jul!

Ett fyrfaldigt leve för dig från oss kulturmänniskor söderöver

via Per Ragnar, 67 år

2009-03-30 @ 07:38:39

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits