Visst är det härligt med sommarvärme

Hela den långa och kalla vintern går vi och väntar på sommaren. Vi har höga förväntningar såväl på vad vi ska hinna med och hur vädret ska bli.

Men har ni tänkt på vilken dold stressfaktor sommaren kan vara för en del.

Läste en tänkvärd artikel i någon av dagens tidningar som visserligen mer handlade om avgifter i skolan och hur de kan slå mot barn i familjer med dålig ekonomi. Men det fanns också en passus till oss lokalpolitiker om hur lite vi gör för att dessa barns sommar också ska få lite guldkant.

Det här gick rakt in i mig och jag fick mig en riktig tankeställare, för jag måste erkänna att jag inte tänkt i dessa banor förr. Och lite kallsvettig blev jag allt mitt i sommarvärmen när jag insåg hur lite vi faktiskt gör för denna grupp i samhället.

En annan stressfaktor som jag påtagligt upplever varje sommar i semestertider är helt enkelt hur jag ska hinna med att träffa alla människor jag vill träffa. I år hade jag ju den otroliga turen att jag hann med Alvesta och Göteborg på försommaren. Annars hade det varit kört. Just nu försöker jag lägga pusslet för Stockholmstiden, och det är inte lätt alls!!!

/ Bubbe eller som det står i folkbokföringen Rainer Bengt-Urban Bubbe Fransson

Jo jag har faktiskt lagt till Bubbe som namn för några år sedan eftersom nästan alla använder det och jag gillar det:-)

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits