Enda bögen i byn

Igår deltog jag i en föreläsning på Kulturhuset i Stockholm, som i år fungerar som Pride House, på temat "Enda bögen i byn - om överlevnadsstrategier i glesbygd". På bilden här intill ser ni Sofie, med rötterna i Myrheden utanför Jörn, som fick Prideorganisationen att anordna detta seminarium och som dessutom fungerade som moderator på seminariet. På bilden ser ni också Micke, från Piteå, ordf i RFSL Úngdom Nord som också deltog på seminariet. Det var första gången jag träffade honom. Han var en riktigt fascinerande person, liksom Sofie:-)



Seminariet blev otroligt välbesökt. Lokalen blev så full att de blev tvungen att vägra folk att delta pga brandbestämmelserna. Lite nervös blev jag när jag fick se Calle Norlén i publiken, ni vet han krönikören och textförfattaren. Det är ju alltid lite stressande med kändisar.

Personligen tycker jag att seminariet blev otroligt bra och att det blev många intressanta perspektiv och infallsvinklar. Micke är en intressant person som jag inte träffat förr.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits