Varför är det så långt till Umeå?

Det kan man undra...

Har varit till Bodbyn och hälsat på Tilde, Maja, Anna-Maria och Andreas. Tilde har nämligen fyllt tre år så jag har varit en god morbror och hälsat på och firat henne:-)

Det har varit en helt fantastisk helg. Att få rå om dessa små töser ger verkligen livet mervärde.

Tilde blir bara roligare och roligare! Hon pratar oavbrutet hela tiden och kommer med helt otroligt sköna kommentarer.

Idag ahr hon varit på treårskontroll och då ska de ju kolla tal och språkutveckling bl.a. En av sakerna var tydligen att de visade bilder på olika saker och de skulle berätta om bilderna. En av bilderna föreställde ett äpple men då svarade Tilde inte alls. När Anna-Maria sa: Tilde, nog ser du väl att det här är ett äpple. Då svarade Tilde: Näää, jag har aldrig sett ett äpple. Äpplen har jag bara ätit!

Så kan det gå...

Förresten...

För Anna-Maria och Andreas är det kanske tur att det är så pass långt till Bodbyn. De skulle nog bli ganska less på mig annars!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits