En bortglömd låt med en av Plings finaste texter

Närmare dig, med Tina Leijonberg,från 1993 års Melodifestival:

Hur kan jag förklara vad jag känner för dig
Din närhet gör mig helt förstummad
Och jag står där jag står, när du kommer och går
Men försöker hålla kvar din blick

Närmare dej än du någonsin vet
Jag har en hemlighet, i vart hjärteslag
Närmare dej än du någonsin tror
All min kärlek bor, i vart andetag

Ser i dina ögon att du saknar nånting
Just det vill jag försöka ge dig
Ligger vaken var natt och funderar på allt
Jag ska säga nästa gång vi ses

Närmare dej än du någonsin vet
Jag har en hemlighet, i vart hjärteslag
Närmare dej än du någonsin tror
All min kärlek bor, i vart andetag

Samma sak varenda gång vi möts,
Jag vill komma dig nära
Men fast vi står där långtifrån varann
Så känns det ibland som inga avstånd fanns

Närmare dej än du någonsin vet
Jag har en hemlighet, i vart hjärteslag
Närmare dej än du någonsin tror
All min kärlek bor, i vart andetag

(närmare, närmare, närmare)
(kom lite närmare så du kan höra mitt hjärta som slår för dig)


Närmare dej än du någonsin vet
Jag har en hemlighet, i vart hjärteslag
Närmare dej

Kommentarer:
Postat av: Maria Stenberg

Jag håller med dig, en superfin text.....


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits