Lärartätheten i Arjeplog

Är tredje bäst i hela landet. Det är fantastiskt. Och i Norrbotten är det bara Överkalix som ligger bättre till. Det här läste jag på text-TV igår kväll. Trodde faktiskt inte att vi låg så otroligt bra till.

Men jag hoppas att många noterar detta för som diskussionerna ibland går så låter det som om vi inte alls satsar på skolan. Men det här bevisar ju det motsatta! 11 lärare per 100 elever är ju fantastiskt!

Sedan är ju en annan fråga om man nyttjar resurserna på ett ultimat sätt för att nå bästa möjliga resultat. Där tror jag det behövs en fördjupad diskussion där fokus måste vara eleverna och deras behov. Jag tror vi kan uträtta ännu mer utifrån de resurser vi har till vårt förfogande.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits