Filmfestivalen i Arjeplog

I helgen har jag deltagit på en del av arrangemangen kring filmfestivalen. Det är ett otroligt jobb som de aktiva lagt ner och det har varit en jättesuccé i år igen.

Idag deltog jag på gudstjänsten som kyrkvärd. Predikan hölls av ärkebiskop Anders Wejryd, som verkligen är en fantastiskt trevlig och varm människa.

I eftermiddag såg jag filmen "Den nya människan" med manus av Kjell Sundstedt, också en fantastiskt intressant människa som jag hade förmånen att sitta tillsammans med vid lördagskvällens middag. I "Den nya människan" spelar Maria Lundqvist en av rollerna och hon flög också idag upp för att delta på festivalen.

I samband med filmföreställningen hade jag äran att på filmfestivalens vägnar utse henne till ambassadör för festivalen. Det var fantastiskt att se hur rörd hon blev.

Jag måste verkligen uppmana er som inte sett "Den nya människan" att se den. Jag var helt tagen efter filmen. Det var en omtumlande upplevelse!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits