Eftersnack om hatbrott

Ibland är det tur att man fastnar framför TV:n. Även om jag försöker se Eftersnack med Åsa Persson så ofta jag kan så missar jag det ofta. Men ikväll så fastnade jag vid TV:n och lyckades därför komma ihåg programmet.

Det var ett av de bästa programmen jag sett. Det handlade om hatbrott och hur man från polisens sida arbetar med dessa frågor. I programmet deltog Anders Danielsson från Polisen, Fredrik Nilsson från RFSL Nord och Jan Olof Madeleine (missade tyvärr efternamnet) från Röda Korset diskrimineringsbyrå. Det var många bra synpunkter som kom fram.

I programmet visade man också bilder från den fotoutställning "In hate we trust" av Elisabeth Olsson Wallin, som är på turné och just nu visas på muséet i Luleå. Det är otroligt starka bilder som verkligen griper tag i en.

Jag hade förmånen att få träffa Elisabeth Olsson Wallin när jag var nere på stockholm Pride i somras. Hon är en mycket fascinerande människa att prata med. Väldigt lättilggänglig och lättpratad samtidigt som hon har ett fascinerande djup.

Kommentarer:
Postat av: Hannah

Madeleine heter Ågren i efternamn om jag inte minns fel. Får gå in på svt.se för jag har inte sett detta avsnitt heller.

Mvh Hannah


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits