Alldeles för högt tempo

Skickade just det här inlägget på Gertruds blogg:

Tänkte att jag ändå skulle ta mig samman och acceptera din inbjudan till bloggen. Jag förstår egentligen inte vart tiden tar vägen men just nu känns det som om livet går i ett alldeles för högt tempo. Det känns inte riktigt som om jag hinner med i det tempot i längden.

Därför känns det riktigt på djupet när jag läser i din blogg. Det känns verkligen som om någon grabbar tag i en och tvingar en att stanna upp mitt i rusningstiden och tänka till. Man blir påmind om livets realiteter och får sig en tankeställare.

Tittar in på din blogg nästan varje dag för att se vad du skriver:-)

Kan bara konstatera att det är alldeles för lätt att ryckas med i det kaos som vårt liv av idag i många stycken är. vi rusar runt i ekorrhjulet och stressar från det ena mötet till det abdra eller den ena aktiviteten till nästa. Vi ska hinna allt och ibland så förundras jag över att vi alls kommer ihåg att andas. Tur att det är autonoma system som fungerar utan att vi medvetet måste styra dem.

Men livet är ju trots allt för värdefullt för att vi ska kasta bort det i en kamp mot klockan och tiden. Vi borde ta oss samman och prioritera det som är viktigast i livet. Men jag måste verkligen erkänna att jag är för dålig på det.

Titta förresten in på Gertruds blogg! (
http://trudie-frommyview.blogspot.com/)!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits