Parad!!!!!!

Åh, idag är det den totala höjdpunkten, den optimala energikicken, ja helt enkelt PARADEN...

Ni som inte gått med i paaden, eller kanske tittat på den från åskådarplats, har svårt att föreställa sig hur det är. Och det är en helt annan sak att gå med i paraden än att se den från sidan. Känslan är obeskrivlig helt enkel. Det är som om du överskäljs av en osannolikt stor kärleksvåg från människorna som står lämgs paradvägen. Det är svårt beskriva det på något annat sätt.

Jag minns känslan från Europride 1998, och den går aldrig att återskapa helt. Allt var mindre då, rent verklighetsmässigt. Men min inre upplevelse kan aldrig bli större. Att STOLT få gå i paraden och uppleva detta samtidigt som jag levde i garderoben fick mig att ändra hela mitt liv. Jag åkte hem, kom ut som homosexuell, blev hel som människa och fick ETT NYTT OCH BÄTTRE LIV! Det är det bästa som hänt i mitt liv, och för någon som inte gått igenom processen kan det vara svårt att förstå känslan, och den är också svår att beskriva. Men den är mäktig.

Därför är Priden och Paraden så viktig för mig. Det är en otroligt stark årlig återupplevelse av hur mitt liv förändrats och en påminnelse om alla de som ännu inte tagit det steg eller är mogna eller vågar ta det steg som jag tog 1998. Att gå med i paraden är för mig nästan en själsligt orgastisk upplevelse. Kan inte hitta andra ord för känslan, helt enkelt.

Så befinner ni er i Stockholm. Missa inte paraden idag - den börjar kl 13 och utgår från Humlegården.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits