Bosse Parneviks dikt om flyktingar

På flyget hem från Stockholm idag så träffade jag Mats Abrahamsson. I fredags hade han varit och sett Bosse Parneviks show på Maxim. Han berättade att Bosse Parnevik läst en dikt som han skrivit för ett tjugotal år sedan som handlade om flyktingar och som Bosse själv tyckte var lika aktuell idag som då.

Denna dikt ska tydligen, enligt Bosse Parnevik, finnas uppsatt i många lärarrum runt vårt land.

Nu är jag på jakt efter denna dikt och hoppas att någon av er vet vad den heter, eller har den och kan skicka den till mig. Jag är så nyfiken på den eftersom Mats tyckte den var så otroligt tänkvärd. Jag funderar på om det kan vara något att inleda debatten om flyktingmottagandet som kommer på nästa fullmäktige.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits