BESÖK HOS DE ANSTÄLLDA PÅ EDB

Idag har jag, kommunchefen och ekonomichefen  varit på besök ute på EDB för att träffa de anställda och för att informera dem om hur kommunen arbetar med att hitta ersättningsjobb. Jag har också klargjort att vi från kommunens sida har full förståelse för alla som tackar ja till flytterbjudandet utifrån den personliga situationen, men att vi från kommunens sida ser varje utflyttad som en enorm förlust. Det är därför vår ambition att hitta ersättningsjobb så att alla ska kunna stanna kvar i kommunen.

Det är otroligt svårt att sätta sig in i  de anställdas upplevelse av situationen men jag kan bara tänka mig utifrån hur jag själv har reagerat hur fruktansvärt det måste vara och hur utlämnade de måste känna sig. Jag har haft svårt att somna de här nätterna efter beskedet och det är den här frågan som snurrar i huvudet hela tiden.

Samtidigt får inte vi som Arjeplogare deppa ihop, utan vi måste reda ut den här situationen så att den positiva utvecklingen kan fortsätta. Ger vi upp så finns inte möjligheterna att skapa en bättre morgondag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits