BREV TILL VÄLJARE SOM EJ ÄR SVENSKA MEDBORGARE

DET HÄR BREVET HAR VI SKICKAT TILL DE VÄLJARE SOM INTE ÄR SVENSKA MEDBORGARE:

Arjeplog befinner sig i utkanten av världen och i utkanten av Europa
, men det är mest på kartan. I verkligheten befinner sig världen på många sätt mitt i Arjeplog. Det handlar naturligtvis till stor del om biltestverksamheten och de besökare som kommer hit tack vare det. Men det handlar framförallt om Dig! Du som valt att flytta hit och skapa din framtid här hos oss.  

Du är värdefull för Arjeplog och berikar på många sätt vårt samhälle, vårt näringsliv och vår kultur med dina erfarenheter, ditt perspektiv och dina idéer. Arjeplog behöver alla människor som kan vara med och föra vårt samhälle framåt. 

Med det här brevet följer en sammanfattning av de viktigaste punkterna i vårt valprogram för kommunen. Skulle Du vilja ha hela vårt valmanifest så skickar vi det gärna till dig. Det är bara att kontakta vår expedition på telefon 0961-30123 så fixar vi det. 

Med det här brevet vill jag för det första tacka för att Du valt Arjeplog som bostadsort och för ditt bidrag till vår utveckling. Det är med glädje och stolthet jag konstaterar att ni bara blir fler som väljer att flytta hit och skapa er framtid här. Det känns lovande inför framtiden. 

Jag vill också uppmana Dig att rösta i valet. Det är en demokratisk rättighet som vi måste värna om och vårda genom att utnyttja vår rösträtt. För mig är det viktigaste att Du går och röstar, även om Du väljer att rösta på ett annat parti än mitt parti. Detta för demokratins skull. 

Jag vill bara sluta med att önska Dig en trevlig höst! Har du några synpunkter, funderingar eller idéer så ser jag fram emot att höra av Dig!


                                                                                                Med vänliga hälsningar
                                                                                                Bengt-Urban Fransson
                                                                                                Kommunalråd (s)


Kommentarer:
Postat av: Ivar Skavik

Ja då har ni missat några eller är det bara jag som inte fick det.????

2006-09-18 @ 08:09:06
Postat av: Bubbe

Jag såg ju ditt namn på ett kuvert. Det skulle delas ut per fot.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits