Uppvaktning hos Ulrica Messing

Imorgon, måndag, flyger jag ner till Stockholm för att träffa biträdande näringsminister Ulrica Messing. På det mötet ska vi diskutera infrastrukturfrågor för vintertestnäringen, andra förutsättningsfrågor för denna näring, BilSystemTeknikprogrammets riksintag och andra angelägna frågor kopplade till testnäringen.


Ulrica Messing är väldigt intresserad av denna verksamhet och är väldigt bra insatt i dessa frågor sedan Carl-Johan Korsås tid på departementet och hans utredning kring testverksamhetens förutsättningar.


Sedan är det alltid extra kul att träffa Ulrica eftersom jag känner henne sedan länge. Vi träffade första gången 1990 tror jag det var, då hon var ganska så ny i riksdagen och vi i vår studentklubb besökte riksdagen och fick träffa henne. På den tiden åkte jag mycket tåg och träffade ofta henne på tåget när hon åkte hem till Söderhamn. (Jag var Norrlandsansvarig i Studentförbundets styrelse och åkte uppåt landet en hel del då, trots att jag pluggade i Växjö). Det ledde till att vi lärde känna varandra.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits