LORDI VANN

Okej, det är bara att inse att det visuella spelar otroligt stor roll numera. Nu är det ju inte så att Lordi bara är visuella. De hade ju faktiskt en helt okej låt, även om jag inte tycker låten är värdig som vinnare.


Då hade jag hellre sett Bosnien-Hercegovina, Grekland eller Rumänien som vinnare. om man nu bara ska se till låten vill säga. Bosniens känslosamma låt växte än mer igår och hade nog varit den mest värdiga vinnaren av alla. Grekiska Anna Vissi var nog så övertänd och det störde en del. Rumänske Mihai borde nog ha haft en annan stylist. Hans mycket misslyckade blekning av håret fick honom att se ut som en clown, vilket förstärktes av hans röda converse-skor.

Carola var helt fantastisk nu när det verkligen gällde. Men visst var det som jag känt på mig. Att låten inte riktigt lever upp till de krav som ställs idag. Under nittiotalet hade den nog sopat mattan totalt med motståndet. Man ska dock komma ihåg att Carola faktiskt slutade placeringsmässigt bättre än Lena Philipsson. Det är lätt att glömma. Så Carola har absolut inget att skämmas för.

Den stora fråga som årets resultat väcker hos mig är helt enkelt: Vad ska vi skicka nästa år till Helsingfors? Det blir inte lätt att veta.

Med facit i hand så är jag övertygad om att det skulle ha varit Rednex vi skulle ha skickat i år. Det hade nog varit tillräckligt visuellt. Se bara på vilka som lyckades över förväntan. Finland, Litauen och även Ukraina. Alla satsade mest på det visuella uttrycket. Låtmässigt hade nog BWO haft största chansen. Många klagar på att deras låt är så ensidig men inse vilka låtar som gick bäst. Inte hade de särskilt mycket till verser precis...



Kommentarer:
Postat av: Anonym

bra jot

2006-06-25 @ 20:50:09
Postat av: Anonym

lorrrrdiiiiiii!!!

2006-07-02 @ 12:54:37
Postat av: emelie

du äger värden

Postat av: emelie

du är bäst

2006-07-03 @ 11:30:39
URL: http://lordi
Postat av: tim ingelsson

fan du är för kul mr lordi du är bäst och har du nån flickvän

2006-07-09 @ 18:37:08
Postat av: robin

lordi omistaa lihava

2006-08-29 @ 12:43:46
Postat av: Joanna

haha ifall jag vore vuxen skulle jag nästen vilja gifta mig med lordi
men jag tror han har någon........ suck
HAN ÄR BÄST IALLAFALL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LOVELORDILOVELORDILOVELORDI!!!!!!!!!!!!

2006-09-29 @ 09:40:07

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits