Surt sa räven!

Det är det minsta man kan säga om den här delfinalens resultat. Hur kunde de här attans pudlarna första lyckas få med sitt bidrag till Melodifestivalen, sedan komma med bland de fem som gick vidare till slutomröstning och sedan till råga på allt gå direkt till Globen. Det suger! Rejält!!!


Men jag kan bara konstatera att min analys från förra året håller! Det är bara att skita i deltävlingarna och sedan koncentrera sig på finalen i Globen.Resultaten i deltävlingarna går inte att förutse alls. Det blir hursomhelst alltid nåt fel när resultatet presenteras.


Hur kan man på allvar föredra pudlarna framför Jessica Andersson i MELODIFESTIVALEN. Hade det varit Tracks hade jag nog till och med kunnat ha fördragsamhet med det. Men till Globen. Obegripligt...


När det gäller popoperan så ska jag erkänna att det var en grov felbedömning. Den har kvaliteter och växer för varje lyssning. Även om det ine är någon kandidat till Aten så skulle den inte skämmas för sig i Globen. Det skulle till och med kunna vara mäktigt!!!

Jag måste erkänna att jag blev otroligt svag för BWO:s låt. Den skulle funka hur bra som helst i Aten. Kommer det i slutändan att stä mellan BWO och Carola då hejar jag på BWO! Men jag hoppas på Sandra!!!

Patrik Isakssons låt var en riktig pärla, som jag hoppas kommer göra braksuccé på Svensktoppen. det är en underbar text och vacker melodi.

Till Globen ville jag efter TV-framträdandet fortfarande ha BWO och Jessica A, och till andra chansen Patrik och Jessica Folcker. Sedan tyckte jag att Elysion och Kayo slogs om femte platsen.

Kommentarer:
Postat av: Maria

*S*....du är väl inte sur.....*S*

2006-03-06 @ 19:31:34
Postat av: Kajsa

Jag tyckte åxå om Patrik Isakssons låt, den blir säkert en hit på svensktoppen!

2006-03-06 @ 21:51:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits