JAHA - DÅ VAR MAN HELT PLÖTSLIGT 37

Då har ytterligare ett år lagts till historien i min livshistoria. Känns visserligen inte någon skillnad mellan idag och igår men nu ska man komma ihåg att säga att man är 37... Det brukar bli fel ett tag!

Var tvungen be mamma baka tårtbottnarna till tårtan jag skulle ha till jobbet idag. Men fixade klart tårtan innan jag gick och la mig igår. Det blev en marängtårta med grädde och hjortron.

Klockan elva i går kväll började jag i alla fall baka tårtbotten till den tårta jag ska bjuda på ikväll. Så vid tolvtiden så var den äntligen gräddad. Men fick be mamma baka en marängbotten idag eftersom jag var för trött för att börja baka den när den första var gräddad. Sedan måste jag bara erkänna att jag ALLTID misslyckas med marängbotten, och mamma alltdi lyckas med den. Så det var lite självbevarelsedrift också.

Imorgon ska jag bjuda Kurt, Camilla, Andreas, Linda, Mattias, Anne-Marie, Fanny och Kicki på middag! Det ska bli en trerätters-middag hade jag tänkt. Har planerat och handlat i två veckor för den här middagen. Måste hinna in på systemet och köpa vin och portvin. Eftersom jag vill överraska så är menyn hemlig, men jag lovar att ni ska få rapport på söndag vad jag bjudit på.



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits