Kroatiens text ESC 2006

Måste bara få dela med mig av en fri översättning av det kroatiska bidraget "Moja Stikla", från årets Eurovision Song Contest, som jag hittade på nätet. Sanslöst är väl ordet!

Min höga klack

För gräset har ännu inte spirat
Där min höga klack har trampat
(Kom, kom, kom, kom,
hoppa, hoppa, hoppa, hoppa,
kom igen, min kyckling)

Tick tack runt halv tre
Du ska nypa mig men ingen kommer att se
Jag känner killar som du mycket väl
Djävlarna är era gudfäder

Ring, ring, du ska fråga efter mitt nummer
Knack, knack, gå och knacka på någon annan flickas dörr

Sojka, tjejen, sätt nu på dig dina små sockor
För gräset har ännu inte spirat
Där min höga klack har trampat
Oy da da oy da oy da da da
Oy da da oy da
Min höga klack
(Sije sete, sije oto, sije nove, sije mine och igen, baby,
s s s seks, hop, hop, ring ring)

Tick tack runt halv tre
Du ska nafsa på mig, men ingen kommer att se
Gyllene ring, tunna mustasch
Jag känner killar som du mycket väl

Ring, ring, du ska fråga efter mitt nummer
Schas, schas, spring iväg till någon annan flicka
Sojka, tjejen, sätt nu på dig dina små sockor

För gräset har ännu inte spirat
Där min höga klack har trampat
Oy da da oy da oy da da da
Oy da da oy da
Min höga klack
(Zoomb, zoomba, hö, strå, ost, salami, risi-bisi, skål,
röd beta, röd teet, Afrika, paprika, sije sete, sije oto, sije nove, sije mine
Kom igen, kom igen)

Kommentarer:
Postat av: Kajsa

Hahaha...verkligen sanslöst!

2006-06-19 @ 17:25:09

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits