Anonymt brev 2

Det är inte så ofta det kommer anonyma brev, men i fredagens brevskörd var det faktiskt ytterligare ett. I detta hävdade brevskrivaren att en kommunal chefstjänsteman bodde i en husvagn vid en av kommunens anläggningar under tiden som personen hyrde ut sitt hus till biltestare, och att personen snyltade på såväl el som vatten och använde den kommunala anläggningen som servicebyggnad. Brevskrivare var mycket upprörd över att detta tillåts och att det aldrig skulle tillåtas om det var en vanlig kommunanställd.

För det första vill jag klargöra att det på inget sätt är tillåtet att göra på det sätt som brevskrivaren beskriver. Det skulle aldrig komma på fråga. Kommunchefen har fått brevet och fått i uppdrag att kontakta den tjänsteman som utpekas i brevet. Eftersom jag inte gick igenom posten förrän sent på fredagseftermiddagen hade kommunchefen inte möjlighet att undersöka saken då, så vi vet inte om det är som brevskrivare gör gällande.

För det andra så kan jag bara konstatera att det sådana här gånger är mycket olyckligt att brevskrivaren är anonym. Vi har inte någon möjlighet att redovisa vilka åtgärder som vidtas utifrån de uppgifter vi fått. Det är bl.a. därför jag skriver här, så att brevskrivaren kanske på något sätt kan få veta vad som händer i ärendet.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits