BESÖK I ARJEPLOGSOMRÅDET PÅ LISEBERGS JULMARKNAD

Ikväll har jag och mamma varit på besök i Arjeplogsbyn på Lisebergs julmarknad. Det är en otroligt fin reklam för Arjeplog. Det är tur att vi har entreprenörer som Anna-Lena Forsman som lyckats få till detta område inom Lisebergs julmarknad. Och sedan ska man inte glömma alla hennes fantastiska medarbetare som gör ett otroligt jobb och som är sådana fantastiska Arjeplogsambassadörer. Det är härligt att se hur de på ett naturligt sätt lyfter fram Arjeplog och på så sätt marknadsför vår ort. Speciellt tror jag att Göran Johansson från Mineralföreningen tillför ytterligare en dimension genom sitt lugna sätt att levandegöra mineralerna och dess historia. 


Det handlar om ett område
med en bagarbod, en bod med produkter från skogens skafferi (björksaft etc), köttprodukter från Arjeplogs Kött, en kåta där man säljer Souvaskebab och en bod där man visar upp och säljer förädlade mineraler.


Igår när Arjeplogsbyn tvingades hålla stängt på grund av översvämning
så nämndes det till och med på lokalradion här. Då har man lyckats!!! Själv blev jag varm och lycklig när jag såg det omnämnas i Amelias julspecial.

Speciellt kul var det att träffa Kajsa Markström, som jag är god vän med och som jag jobbat mycket med i facket och på skolan, Sven-Erik Elveback (som ju dessutom råkar vara morfar till mina älskade brorsbarn Linus och Linnea) och Anna-Lena som alltid sprudlar av entusiasm. Men jag är också himla glad att ha haft tid att sitta och snacka med Johan Löfbom. Han imponerade på mig med sitt sätt att möta kunden. En ny bekantskap var Anneli som jobbae i uovaskåtan. Hon var en säljbegåvning av sällan skådat slag. Det är härligt att se när unga människor ges möjlighet att blomma ut på det här sättet!


Kommentarer:
Postat av: AnnLouis Nordlund

Hej Bubbe...

Kul att läsa din blogg å se lite bilder på kända ansikten...

2006-12-14 @ 14:28:32
Postat av: Ann

Hejsan Bubbe ..

Ann här dottern till en sven-erik..
Ville bara nämna för dej att de nämnde arjeplogs inslag på liseberg i lokala tv4 nyheterna här ..

Tyvärr missade jag att besöka liseberg i år skulle gått den helgen då vi drabbades av översvämningen å tyvärr så bor jag i de mest drabbade området ..utmed säveån ..

Ha det gott å hälsa te plassn från jag..
Kram
släktingen i söder *s*
Ann

2007-01-03 @ 03:22:05

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits