MATEN BLEV UNDERBAR

Måste bara få skryta lite över hur bra maten blev. 

Soppan blev mycket bättre den här gången än förra gången jag gjorde den. Det måste berott på att jag nu tillsatte både vitvin och vitlök. Det blev pricken över i! I soppan tillsatte jag smulad torkad Sxhwarzwaldkskinka och sedan så dekorerades soppan med flarn av torkad skinka.

Köttet blev kanongott. Hade späckat det med torkade aprikoser, torkade päron, katrinplommon och torkade äpplen, sedan kryddade jag med vitpeppar och rosmarin och sedan täcktes den med Schwarzwaldskinka. Till köttet gjorde en rosmarinsky till det på färsk rosmarin, portvin, honung, lök, vitlök och oxfond. Till det serverade jag en dijonkryddad rotfruktsgratäng med potatis, plasternacka, morot och svartrot.

Till efterrätt gjorde jag Pannacotta som smaksattes med hallon- och rabarbermarmelad. Sedan serverade jag den med vaniljyghurt!

Kommentarer:
Postat av: eira

Jag brukar kika in o läsa din blogg ibland. Nu måste jag förbjuda dig att skriva sånna där frestande menyer. Så det så! Annars var både tapeten fin och kycklingduken urgullig. Ha en bra dag! *vinkar*


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits