FANTASTISK LÅNGFREDAGSGUDSTJÄNST

Idag var jag på en helt fantastisk gudstjänst i Arjeplogs kyrka. Det var Niklas Westling som höll den och hans predikan byggde på temat om vilka bördor som Jesus lyfte ifrån oss på korset och att vi nu borde släppa dessa bördor.

Han använde sig av ett mycket starkt symbolspråk och illustrerade bördorna med olika väskor och ryggsckar som vi bär med oss och som vi borde släppa. Det handlade om den begränsade guden, som vi inte låter verka fullt ut. Det handlade också bl.a. om trötthet och skam. Det var i alla fall en hel massa väskor och ryggsäckar som han beskrev och som vi borde låta Gud ta från oss, genom Jesu död på korset.

Kommentarer:
Postat av: kajsa

Som kyrkovärd var jag åxå i Karungikyrkan i torsdags, det var inte många människor men prästen pratade ändå som han tänkt och där man satt fick man sej en tankeställare. Glad påsk!

2006-04-15 @ 15:43:07
Postat av: Bubbe

Jag är också kyrkvärd!

Postat av: Bubbe

Och nu ska jag snart på påsknattsmässa!

2006-04-15 @ 23:01:59
URL: http://bubbe.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits