Möte med tjänstemän på Länsstyrelsen

Idag hade jag en träff med tjänstemännen Ivar Lidström och Ola Rörling från Länsstyrelsen. Det var ett mycket positivt möte som handlade om Arjeplogs kommuns utveckling, Swedish winter Test Region, biltestverksamheten i allmänhet och i synnerhet i Arjeplog.


Jag tog också tillfället i akt att diskutera den samverkan som vi försöker få till stånd mellan A-kommunerna, Malå och Sorsele och vårt behov av samordningsinsatser för detta. De verkade genuint intresserade och lovade ta med sig frågan och fundera över den.


Jag tog också upp de utvecklingstankar vi har och framförallt de tankar som finns kring ett gemensamt näringslivsutvecklingsprojekt mellan kommunen och företagarna. Från Länsstyrelsens sida förde man fram en del tankar de hade kring hur man ska kunna stimulera näringslivsutvecklingen i ett längre perspektiv.


Jag är mycket nöjd med dagens möte och känner att samtalet hade bäring på framtiden och kommer att resultera i någon form av konkreta åtgärder och en god samverkan med Länsstyrelsen.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits