Mamma på sjukhus

Idag åkte mamma in på Sunderbyn. Hon skulle in på koll för sin misstänkta reumatism. Men så har hon varit så himla förkyld och haft svårt att andas, och jag har tjatat på att hon skulle be dem kolla på det på vårdcentralen när hon ändå var uppe där. Nu så behandlar de henne för misstänkt lunginflammation med pencillininjektioner. De ska skiktröntga hela henne för de misstänker någon större infektion i kroppen.

En av mina bröder  är jätteorolig eftersom han är rädd att de ska hitta nån cancer, främst då lungcancer eftersom hon är rökare. Hon har gått ner 15 kilo sen i julas tydligen. Hon har ju inte haft nån värst bra aptit under våren, men jag har inte reflekterat så mycket över det eftersom hon varit småförkyld hela tiden.

Men är det något jag tror hon har så är det KOL och det har jag sagt åt henne för flera år sedan. Men hon är en tjurig "kärring" ibland så bara man nämner rökning går hon ju i taket. Och hon har börjat röka som en kedjerökare sen pappa dog.

Jag utgår ifrån att hon har lunginflammation och att de sedan de fått bukt med den börjar behandla reumatismen ordentligt.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits