Fredag den trettonde

Idag har jag haft en riktigt skön fredag. Jag tog sovmorgon och sov till klockan tio i morse. Att sedan få stiga upp och inte behöva stressa iväg på nånting var helt underbart. Det enda jag var tvungen göra var att justera ett protokoll vid ettiden. Det var kommunstyrelsen arbetsutskott det handlade om. Blev kvar lite längre på jobbet eftersom jag var tvungen få smakråd från de andra om vilka gardiner jag skulle välja. Jag är imponerad av hur schyssta priser möbelaffären håller. Panellängderna till mitt kontor gick på 315 kronor.

Sedan bar det av hemåt för att koka fläskpalt. Blev riktigt nöjd med paltkoket. Får ju förlita mig på de andras omdömen eftersom jag själv inte kan äta palt. Själv åt jag av Jai:s underbara vårrullar, även om de inte är riktigt lika goda uppvärmda i mikron.

Sedan var det bara att hoppa i badet. Min brorson Linus, snart tre år, insisterade på att vi skulle bada. Drygt en timme låg vi i badet. Det var bara att fylla på med varmare vatten eftersom. Försökte i smyg släppa ut vattnet men det hörde Linus och spände ögonen i mig och sa: "Vi är inte klara ännu". Så det var bara att fortsätta.

Fredrik, en kompis från Stockholm, ringde. Vi hade inte hörts av på flera veckor. Det var himla kul prata med honom. Han berättade om sina semesterplaner och min panik ökade. Vad ska jag göra i sommar och vem vill följa med utomlands? Känns som om sommaren är så långt borta att jag inte tänkt på den. Men det är nog dags börja planera...

 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits