Första riktiga vårdagen...

När jag gick ut idag för att äta lunch så kände jag verkligen vårkänslorna strömma upp inom mig. Det är säkert svårt att förstå för er som bor längre söderut eftersom ni snart har full sommar. Men här uppe i norr är våren bara ett par veckor lång och då går allt otroligt fort. Här ligger de större snödrivorna fortfarande kvar och på sjöarna ligger isen kvar. På gräsmattorna syns det första gröna först men det är ändå länge kvar innan de är helt gröna.

Har haft samtal anhöriga till den jag ska hålla begravning för på fredag. Jag är alltid nervös inför sådana samtal eftersom sorgen är så påtagligt närvarande vid sådana tillfällen. Men det var ett mycket ljust samtal fyllt av värme. Jag hoppas att jag kan förmedla den känslan vid begravningsceremonin också.

Jag har just blivit intervjuad av två forskare från Uppsala Universitet och högskolan i Kalmar. De ingår i ett större forskningsprojekt på temat "Kvinnorna reser och männen stannar kvar". Det var ett mycket intressant samtal kring jämställdhet, normer, hur "avvikande" behandlas etc. Imorgon ska jag träffa fler forskare från detta projekt.

Sitter och sliter mitt hår med en projekt redovisning där jag inte får den ekonomiska redovisningen att gå ihop fullt ut. Det är så att en del av kostnaderna inte projektmärkts och därmed inte ligger med i den bokföringsjournal som ska sändas in.

Bubbe


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits