Forskare, möte om Krajas sommarsatsning, begravningstal och strykning

En del dagar är kasten tvära. Dagen började med en tre timmar lång sittning med fyra forskare som studerar varför kvinnor flyttar och männen stannar kvar i Norrbottens inland. Det är alltid intressant att bryta perspektiv mot varandra och få reflektioner från utomstående som tittar på oss med fräscha ögon. Vi har mycket att lära om hur vi själva tänker och agerar.

Ikväll har jag varit på ett möte där Jan Edvardsson presenterat sommarplanerna för Kraja-anläggningen. De som var på mötet var mycket positiva och jag hoppas att han ror alla satsningar i land. Då är det ett riktigt lyft för Arjeplog.

Nu ikväll efter Kraja-mötet har jag suttit på kontoret och skrivit ett begravningstal till den begravning jag ska vara officiant på imorgon. Det är ju enormt viktigt att talet blir så att de anhöriga känner igen sig i den person jag beskriver.

Nu måste jag hem. Ska ju stryka två omgångar kläder till imorgon. Först till begravningen och sen till det fyrtioårskalas jag ska på imorgon kväll. Tvära kast eller hur!

Förresten, mamma kommer hem från sjukhuset imorgon. Det blir verkligen kul. Hon har ju legat inne i en och en halv vecka nu. Speciellt kul är det, eftersom hon då kan följa med på Tildes dop i umeå nästa lördag.

Bubbe

 


Kommentarer:
Postat av: Mårten

Att man flyttar från Norrland beror väl på mörkret, myggen, EU-hatet mm

Postat av: Bubbe

Det finns fler skäl. arbetslöshet, man vill ha nära till kultur.

Men det finns ändå fler skäl att bo här:-)

2005-05-27 @ 08:38:43
URL: http://bubbe.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits