Eurovision Song Contest -semifinalen

Ikväll smäller det. Semifinalen i ESC går av stapeln, och den är mer svårtippad än den stora finalen på lördag. Detta främst för att färre tittar och röstar, vilket kan ge oss schlagernördar en större tyngd. Detta leder till att det kan gå precis hur som helst. Hur som helst...

Låtarna jag vill ha till final:

Kroatien - en mäktig och smäktande balkanlåt som sitter som gjuten.

Island - en lättsam schlagerpop med hypereffektiv refräng, synd verserna är så trista.

Ungern - förförande ungersk ethnolåt som gör mig så varm i hjärtat.

Slovenien - suggestiv, lite mystisk ballad med riktigt bra go när den väl kommer igång.

Schweiz- cool modern låt med bra refräng .

Rumänien - semifinalens bästa låt som låter nån form av schlager. Refrängen är helgjuten!

Vitryssland - riktigt bra ethnopop som gör mig glad.

Moldavien - kvällens coolaste och mest utmanande låt. När farmor trummar faller jag!

Estland - en helt ok poplåt som är helt ok. Känns kanske lite tam men det får gå.

Israel - en vacker smäktande och övertygande ballad.

Låtarna jag tror går till final:

Island

Ungern

Nederländerna - hur trist är den?

Schweiz

Norge - en bra hårdrockslåt men, kom och hjälp, vilket band. De är bara tragiska...

Rumänien

Vitryssland

Israel

Kroatien

Lettland - en halvseg pojkbandspastisch som aldrig kommer loss.

Bubbe


Kommentarer:
Postat av: Nathalie Sundesten Landin

Jag har suttit och lyssnat på låtarna idag. De jag lyssnar mest på skriver jag om på min blogg, men det är Schweiz och Kroatien. Men Bubbe - även Norge! :-) Ja, ikväll blir det att sitta uppe. På lördag blir det fest och tippning!

Kram Nathalie


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits