Ett mail från USA

När jag var inne på kontoret i går och kollade mailen, eftersom jag nu inte kommer åt den hemifrån längre, så hade jag fått ett supertrevligt mail från en kille från Washington DC som skulle besöka Arjeplog i sommar.

Han hade läst Arjeplog Times på nätet och var så fascinerad över att jag var kommunalråd trots att jag var i hans ålder. Han ville lära sig mer om det politiska systemet i Sverige så han undrade om vi kunde träffas när han kommer till Arjeplog.

Det ska bli riktigt kul att få diskutera politik med honom och jämföra de olika politiska systemen. Jag har ju alltid haft en förkärlek för olika politiska system och var fascinerad av (men absolut inte förtjust i) det amerikanska systemet.

Undrar om det kan vara nån kompis till Emma och Albert. De bor ju i Washington DC tror jag. Den här killen, Gregory, skulle i alla fall åka med ett par där tjejen härstammar från Arjeplog.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits