En supertrevlig dag i övrigt

Idag har jag varit iväg med Lena och Anette på minoritetsspråksmöte i Luleå.  Lena är kommunsekreterare och är den jag jobbar absolut närmaste (Utan henne skulle jag inte klara mig. Hon är ett underbart bollpank.) Anette är assistent på kommunkansliet och vi jobbar också tätt ihop.(hon är också en fantastisk person att samtala med. Hur rolig som helst.)

Efter mötet stack vi ut och shoppade. Jag hade inte alls tänkt shoppa något eftersom jag vunnit en auktion på nätet på en mountainbike och dessutom lagt undan en högtryckstvätt på järnhandeln. Så jag tyckte jag shoppat nog. Men tji fick jag. Jag kom hem med 9 sommartröjor och en slips. Det är ju visserligen inte dåligt för 1500kr.

Det är sådana här dagar som är så viktiga för att vi alla ska orka med det tempo vi jobbar i. Kommunkansliet är den enhet inom kommunens administration som jag tror har absolut högst arbetsbelastning och dessutom går de kort för det mesta eftersom de ofta får låna ut personal till andra förvaltningar och dessutom ofta åker på att serva andra också. Då behövs det att de är ett sammansvetsat team och att vi alla tre trivs ihop och känner att vi kan vara öppna mot varann. Det skulle ha varit perfekt om kommunchefen också varit med.

Att tillbringa fem timmar i bil tillsammans är ju inte heller helt fel. Då får man tillfälle att hinna prata om allt det där man kanske inte hinner prata om annars. Även om vi ofta ser till att hinna prata om icke jobb-relaterade saker också. Vi skvallrar och pratar strunt, men det är viktiga ventiler. Vi har helt enkelt skitkul ihop, vilket gör jobbet lättare. Hoppas jag i alla fall. Men jag kanske har trevligare än dem... Vem vet?

Ha de!

Nu ska jag sova!

Bubbe


Kommentarer:
Postat av: Anette, din kollega

Jag tar det som en komplimang att jag är en fantastisk och rolig person att prata med.
Så ser ju inte jag på mej själv. Så tack för den komplimangen.

2005-05-19 @ 13:50:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits