Billström sparkas tydligen som gruppledare

Jaha, då har det tydligen hänt... Det som jag verkligen fruktade. Att striden inom socialdemokratin i Stockholm skulle leda till att sprickan bara fördjupas och ytterligare permanentas. Det åvilar den nya gruppledaren att se till att såren läks och att partiet helas. Men jag fruktar att det inte är möjligt på lång tid.

Jag hoppas att lugnet nu lägger sig i Stockholm. Det behöver Stockholm och det behöver Sverige. Axén-Olin och de övriga moderaterna måste jubla inombords när de får segern i Stockholm på silverfat. Det är den enda effekten av detta bråk.

Jag hoppas verkligen att Annika Billström inte låter sig knäckas av det drev som jagat henne. Detta är en rest av de gamla maktstrukturer som finns inom socialdemokratin, och som slåss för att överleva i vårt moderna samhälle. Men det är sista striden som de kämpar. Tiden kommer att segra.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits