Nu undrar ni säkert ...

Vem jag lyssnade på igår kväll då... Som jag nämnde i mitt inlägg om Bengt Pohjanen. Det var Åke Fkellström.

Vem är då Åke Fkjellström då? Det undrar ni nog. Han är Arjeplogssonen som blev idrottspsykolog och som har coachat Pernilla Wiberg, Mathias Fredriksson och en hel del andra storheter inom svensk idrott.

Han höll ett hyperintressant föredrag om mental träning. Han pratade bl.a om vikten av positiva tankar, trygghetszoner, barriärmål och vikten av positiv feedback och då speciellt för barn och ungdomar.

Funderar på att ta upp honom igen för ett pass med kommunens anställda.jag tror han har enhel del att lära oss alla. Den här gången riktade vi oss främst till ungdomsledare, och föresraget anordnades inom projektet "Samtal för framtiden".

Bubbe


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits