En helg är snart slut - igen

Ja då är det söndag kväll igen. Håller på att städa litet i lägenheten. Ploickar ihop papper till återvinning, vattnar blommor och ska snart skura golven.

Imorgon kommer en journalist från NSD och ska göra någon form av personporträtt på mig. Sånt är alltid spännande men också pirrigt eftersom man aldrig riktigt vet vilken vinkling det blir och vad som fokuseras, men det verkar vara en bra journalist och det är alltid en trygghet.

Blev "påhoppad" av en kvinna på ICA, måste varit dagen före midsommarafton, som var förbannad över att vi koncentrerar förskolan på Öberget och inte har någon verksamhet på Lugnetområdet. Jag försökte förklara för henne att jag var medveten om detta och att jag också fört fram den aspekten i diskussionen. Kvinnan hävdade att vi inte skulle få några röster från detta håll nästa val utan att de hon hade pratat skulle rösta på Vänstern nästa val. Jag försökte då förklara att samtliga partier var ense om det här vid fullmäktigebehandlingen senast och att det varit Vänstern och Fokpartiet som drivit frågan hårdast. Då hävdade hon att mammorna skulle sjukskriva sig när det var för kallt att gå med barnen till förskolan. Det är den typen av missbruk som är grunden för borgerlighetens angrepp på välfärdssystemet, och som måste fås bort så att välfärden inte kan hotas med den typen av argument.

Men att kunna möta medborgarna på det här sättet är den lilla ortens fördel. Man får en helt annan kontakt och andra chanser att bemöta folks åsikter. Det gillar jag otroligt. Även om jag just denna gång var oerhört stressad. Var ute och handlade med min mamma, som fortfarande är otroligt dålig. Visste att hon redan var ute ur affären och säkerligen arg för att jag dröjde. Hon har nämligen problem med att stå och gå för länge. Hennes leder gör så ont så hon vill helst ligga eller sitta. Så jag kunde inte ta mig den tid jag behövde med kvinnan.

 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits