Galtisvägen

Idag ringde en upprörd biltestentreprenör och ville få vägen upp till Galtispuoda renoverad. Försökte förklara för honom att vi är medvetna om hur dålig vägen är och att vi funderar inför nästa år vad vi kan göra. Hade som tur var kollat med Leif Ståhl, vår ansvarige för bl.a. vägar, och hade fått veta att man skulle laga hål etc i sommar. Detta menade entreprenören var för lite, och det kan jag i och för sig hålla med om. Men jag försökte förklara det omöjliga att i mitten av juli styra om investeringsprojekt, eftersom vi inga möten har då och det mesta i investeringsväg redan satts igång.

En reflektion jag gjorde är i alla fall att det från entreprenörshåll hittills inte nämnts ett ord om egna insatser. Man förväntar sig uppenbarligen att andra ska helfinansiera denna renovering som mest gagnar biltestverksamheten. Visst är vägen viktig ur turistsynpunkt. Det förnekar jag inte. Men de som tjänar pengar på den vill uppenbarligen inte bidra till investeringen.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits