Var finns proportionerna?

Ibland när jag funderar över den lokala politiken så ställer jag mig frågan var proportionerna finns? När vi diskuterar påverkan på olika saker som t.ex. trafikmiljö så låter det som om vi skulle ha värsta trafikintensiteten. Allt blir så gigantiskt uppförstorat.


Jag har all förståelse för att man kan tycka att saker är negativa för en själv, men det är ändå viktigt att sätta in saker i ett perspektiv och fundera över hur man reagerar. Ryggmärgsreaktionen är inte alltid rättvisande.


Kommentarer:
Postat av: Ivar Skavik

nej men ibland måste ryggmärgsreaktioner till för att det ska hända något.

2005-12-08 @ 01:12:42
Postat av: Laila Fernström

Om det är ryggmärgsreaktion du anser när det gäller kritiken mot en busstation, då finns det lite förnuft i ditt så kallade GLOBALA tänkande om det inte ska leda kommunen framåt.Och om politiker och kommun gör riktiga bedömningar och utredningar så kanske våra ryggmärgsreaktioner inte är så fel ute. Men det kanske är därför som dessa utredningar och undersökningar uteblir, man vill inte ha någon vetskap. Man vill bara göra egna bedömningar från kommun och politikerhåll.

2005-12-08 @ 08:38:42
Postat av: Ivar Skavik

Ja trafikmiljön borde göras något åt i alla fall.
Det är ju vi som bor efter gatorna i centralorten som ser och hör hur det körs på kvällar och helger.
Senast förra helgen var det skoterkörning i gatorna på samhället)
ett par fartgupp från ica till korsningen drottninggatan /lappvallsvägen skulle göra stor skillnad.
Pratade senast i dag med två av förarna till "varubilar" som levererar varor till affärer i samhället och för dom gjorde det ingen skillnad med fartgupp.
Så snälla gör några fartgupp där så skulle vi slippa mycket "buskörning" i samhället.
Hoppas även det blir något av motorbanan så både gamla och unga får köra av sig lite på säkrare sätt.

2005-12-08 @ 21:27:11
Postat av: Bubbe

Ivar!
Idén med fartgupp längs Drottninggatan var en bra idé. den ska jag föra fram till Miljö-Bygg- och Räddningsnämnden. Tack för förslaget!

Postat av: Bubbe

När det gäller fritidset och brandsäkerheten så uppskatar jag verkligen att föräldrarna slog larm. Det var inte det jag tänkte på. Jag fattar helt enkelt bara inte hur det kunde passera inom de kommunala förvaltningarna utan att någon slog larm ordentligt. Det kunde ju ha blivit katastrofala följder.

2005-12-09 @ 11:48:27
URL: http://bubbe.webblogg.se
Postat av: johanna nylund

hej!

jág heter johanna och jag undrar var proportionerna finns?

2006-04-26 @ 07:20:36
Postat av: johanna nylund

hej!

jág heter johanna och jag undrar var proportionerna finns?

2006-04-26 @ 07:20:44

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits