JTCC-projektet

Kommunstyrelsens arbetsutskott föreslår enhälligt, dvs jag, elisabeth Bramfeldt (S), Bosse Johansson (C) och André Karlberg (V), att vi ska fortsätta med JTCC-projektet under 2006.

Kommunstyrelsens au föreslår att Kommunstyrelsen hemställer hos KFU-nämnden att 400 000kr av Marknadsföring BST avsätts för marknadsföring av BST-linjen via projektet, samt att 350 000kr tas ur bygdemedel. UNF satsar minst 400 000kr. Resten ska finasieras via sponsorsmedel. Således handlar det för kommunens del om 350 000kr i ytterligare satsning för att kunna genomföra projektet. Pengarna för marknadsföringen av BST skulle annars gått via det projektet.

Projektet föreslås genomföras med UNF och Team CaWalli som samarbetspartners.

Förslaget till beslut är formulerat i åtta punkter bl.a gällande krav på formuleringar i avtaletgällande kostnader utöver budget, avtalstid, samarbetspartners och dylikt . Mer info om detta kommer senare.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hej Bubbe. Jag förstår att du är frustrerad över att Ulf offentliggjorde att ni rest till Göteborg. Jag uppfattar det som om att det ej var meningen att det skulle komma till almänhetens kännedom, eftersom det kan uppfattas som en semesterresa.Du bubbe, du må tro att folk är förb, jag har försökt förklara att ni säkerligen har de billigaste biljetter som bara går att få tag på och att ni troligtvis bor på något vandrarhem eller liknande. Ha det så trvligt. Eric.

2005-12-13 @ 18:51:12
Postat av: Bengt-Urban

Hej
det har inte varit någon hemlighet. Det finns ett beslut i näringslivsnämnden så det har varit offentligt en längre tid. Det som stör mig är att det inte verkar finnas någon kommunikation inom Centern. Ulf m.fl inom Centern borde ha vetat om det för länge sedan eftersom Bosse J vetat opm det. Tror till och med han var med och fattade beslut om det.

Det finns ingen anledning att dölja det här. Det är ytterst motiverat att ge ledamöterna möjlighet att förstå vilken betydelse satsningen har.

Av de fem personer som varit nere har vi varit tre som bott privat för att spara pengar åt kommunen. Jag, André Karlberg (V) och Elisabeth Bramfeldt(S) har bott privat. Bosse Johansson (C) och Lena Sundström (sekr) har bott på hotell.

Hälsningar
Bengt-Urban

Postat av: Bengt-Urban

Förresten är det inte särskilt konstigt att politiker åker på studiebesök. Detta är trots allt den första resa som näringslivsnämnden, vad jag minns, företar under denna mandatperiod.

Hälsningar
Bengt-Urban

2005-12-13 @ 22:57:40
URL: http://bubbe.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits