Angående motorbana i Arjeplog

I nästa vecka kommer jag att träffa Stefan Hallnor för att föra en diskussion angående möjligheterna att lösa frågan om en motorbana för motorintresserade. Det största problemet är tydligen markfrågan. Jag har mailat Boo Dufström för att få tid med honom så att vi kan träffa Stefan och leta lämpliga markområden.

Vid det mötet ska jag också försöka få med Bo Wallin i egenskap av teknisk chef, så att vi kan strukturera upp vad som behövs i ett beslutsunderlag för att vi ska kunna rulla igång frågan om en motorbana.

Vad jag nu förstått är att motorklubben varit frustrerade över att de ingen hjälp får, och jag har inte vetat att de bara bollats vidare i den kommunala organisatinen utan att ha fått några bra svar. Vi har ju från politiskt hhåll inte upplevt att vi haft något konkret att ta ställning till . och mortorklubben har upplevt att de inte fått hjälp med att ta fram något konkret.

Är glad att Stefan ringde mig ikväll så att jag blev klar över hur landet ligger.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits