BB i Kiruna

Landstingsstyrelsen har idag beslutat föreslå landstingsfullmäktige att riva upp beslutet om att öppna BB i Kiruna. Detta är inte en dag för tidigt. Det är beklagligt att denna fråga tillåtits blockera övrigt utvecklingsarbete i Norrbottens läns landsting under så lång tid. All kraft har ägnats åt denna fråga.

Idag kan jag inte annat än känna tomhet och bedrövelse, trots att det visat sig att jag i slutändan fick som jag ville. Det finns ingen känsla av seger utan jag är bara bedrövad över hur mycket mänskligt lidande denna fråga orsakat människor under resans gång. Jag kan inte undgå att tänka på Yvonne Stålnacke som avgick på grund av denna fråga, och alla de Piteå-landstingspolitiker som fått utstå hot, spott och spe. Hur känner de sig idag?


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits