Då var man billös!

Jaha, så var det gjort...

Nu är bilen inlämnad på bilfirman. Men höll på bli galen innan det var gjort. Jag tyckte ändå att det hörde till god ton att tvätta bilen innan. Men vilken kö det var på biltvätten. Fick vänta en timme. Höll på att missa bilfirman. Det skulle varit snyggt.

Har i övrigt slappat på hotellrummet ikväll. Finns ju inte så mycket att göra när man är ensam. Inte kul gå ut och äta ensam. Så jag har hunnit se debatt om Kommunals strejk förra året, Desperate houseviwes, debatt om Turning Torso i Malmö. (I det huset skulle jag absolut kunna tänka mig att bo!) Sedan hamnade jag här vid datorn.

Ska nog lägga mig nu. Är så himla trött.

Vi hörs!

Bubbe


Kommentarer:
Postat av: Mattias

Uppdrag granskning om kommunals låglönesatsning var bland det bättre jag sett Janne göra. Sen att Gudrun och Marita var där och försvarade gjorde bara allt ännu bättre. Tror nog våra mödrar får skaffa sig andra språkrör om det ska bli någon förbättring för de vårdanställda. Tror faktiskt att kommunal skulle vara mer lyckosamma under ett borgligt styre *svär i kyrkan*

2005-04-27 @ 09:59:53
Postat av: Bubbe

Ja det var ett riktigt intressant program på det hela taget. Det känns verkligen som om Kommunal har haft för dåligt på fötterna inför dessa två avtalsrörelser och att de jobbat utifrån felaktiga uppgifter och därför kommit till fel slutsatser. De lägstalöner man kämpat för verkar ju totalt överspelade så man har kämpat för något man inte behövt kämpa för.

Såg förresten det andra programmet su tipsade om, dvs det om välfärdsstatens utveckling. Det var också ett tänkvärt program. Intressant att se hur mkt mer välfärd vi idag får för pengarna. Talet om de minskande resurserna , och åsikter om att pengarna bara försvinner ut i tomma intet som framförs i debatten, motbevisades ju effektivt i programmet. Det är skönt attt sådant får komma fram någon gång.

Apropå det sista du skriver, så är det nog helt iktigt att det är enklare att ha en motpart som man inte behöver förhålla sig till och inte behöver relatera till. Däremot är jag övertygad om att Sveriges löntager inom LO-kollektivet historiskt sett har tjänat på den fackligt-politiska samverkan. Men det är klart att i enskilda avtalsrörelser kan spänningarna mellan ansvarstagande och krav ställa till med problem.

2005-05-01 @ 23:56:18

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits