Ändrade planer

Fanny ändrade planerna för kvällen :-) Fanny är Anne-Maries och Mattias lilla dotter, och hon hade bestämt sig för att mammas närhet var det viktigaste för henne just då. så vi sköt hårfärgningen på framtiden, d.v.s. i alla fall till imorrn kväll.

Fick på det sättet tid att hjälpa mamma med hennes deklaration, som är betydligt besvärligare än min. Men det fixade sig, tror jag. Vi fick ju inte bakläxa på förra årets, och den gjorde jag ju också.

Börjar nu få grepp om det jag var tvungen att göra. Måste verkligen komma ihåg att låna madrass, täcke och kudde till Gustav. Jobbigt börja böka med det när jag kommer hem på lördag.

Blev så himla glad... Anders från Göteborg ringde precis innan jag skulle sticka upp till Anne-Marie. Han hade just kommit hem från sin flygning till Tyskland. Hade bara varit hemma i 20 minuter när han ringde. De var ett helt gäng som flög till Tyskland med ultralätta plan. Måste säga att det börjar kännas lite oroligt med ultralätta plan efter kraschen i Alvesta. Där dog ju en kille. Två av planen som deltog till tyskland havererade också, tack och lov utan personskador.

Vill åka ner till Göteborg snart nu. Har ju så många goda vänner där numera. Sedan älskar jag staden! Det är en så mysig atmosför där.Det känns speciellt härligt att fått chansen att lära känna Anders. Han är en så himla trevlig och helmysig kille. Trist bara att han och Daniel nog kommer att separera. Lärde ju känna dem båda genom bekanta i Stockholm, eller egentligen genom en österrikare som var tillsammans med en av mina vänner i Stockholm.

Nä nu är det nog dags att sova... Har ju kommunfullmäktige imorgon och det är alltid en anspänning. Jag är alltid nervös inför sådana möten, även om jag tycker det är kanonroligt med dessa möten. Vet dessutom inte om centern kommer att krångla när det gäller yttrandet kring överklagandena kring skolfrågan. Det verkar inte som om medlemmarna där riktigt har förstått att ett yttrandeöver en överklagan enligt kommunallagen inte gäller sakfrågan utan de formella frågorna. Skulle vara riktigt pinsamt för fullmäktige som sådant om yttrandet skulle behandla sakfrågan i stället för laglighetsfrågor.

Sköt om er!

Bubbe


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits