En bloggutmaning jag inte kunde motstå

Jag har blivit utmanad av den underbara människan och vännen Fredrik Lundh, att berätta sju saker om mig själv - helst vardagliga och knäppa. Så det är väl bara att ta tjuren i hornen och börja öppna sig mot mina innersta och väl förborgade hemligheter...


Jag är just nu ytterst bekymrad över att "affären oindrivna fordringar" inte dör ut medialt, eftersom det i det här läget är en avklarad historia. Rutinerna fungerar numera, och det är A och O. Det är sjukt att de inte gjort det tidigare men det är ett passerat kapitel och ansvarsfrågan är snart färdigutredd. Detta är inte bra för Arjeplog att detta inte läggs bakom oss. Det skadar bilden av Arjeplog, människor får må dåligt och det tar fokus från sådant som i dagsläget är så enormt mycket viktigare, nämligen vår utveckling och framtid. Men för dem som saknar fokus framåt är det väl lättare att se bakåt!


Jag tycker att det suger att jag inte hamnade på EU-listan. Att först bli bortprioriterad mot gråbetongsossen från Östersund kändes ju nog surt, men kunde i alla fall stå ut med argumentet att Norrbotten haft platsen hela tiden innan och att Jämtland tyckte det var deras tur nu, men att sedan åka ut från listan för att det behövdes fler kvinnor känns mer surt. Att känna sig diskriminerad för att man är man när man inte känner sig som en del av den normbild som gäller för det kollektivet stör mig enormt. Uppdelningen man-kvinna känns förlegad och tvångsmässig i många stycken. Utanförskapet (som vi sossar inte ska prata om) känns verkligen påträngande och påtagligt.


Jag är nog shopaholiker, åtminstone light. Brukar försöka hoppa förbi TV-shop på TV och trots detta är jag innehavare till: Orbitrek Elite, H2O-mopp, nån vibrationstränare och ångstrykaren. Jodå, allt fungerar nog som det ska, men nog hade jag klarat mig utan dessa prylar. Att sedan inte kunna fem-sex måttbeställda skjortor i Thailand, utan att det slutar med tretton stycken i stället är väl bevis nog.


Jag är trött på att leva ensam, så finns det någon därute som väntar på mig så vore det roligt höra av den personen. Jag väntar otåligt!


Jag är inbjuden till Skellefteås VIP-fest i samband med Melodifestivalen i februari. Tur att det finns kommuner som sköter sig... Väntade ju förgäves på en sådan inbjudan från Kiruna, men den lyste ju med sin frånvaro. Tur att vännerna finns på Västerbottenssidan.


Jag är julfanatiker. Jag tycker det är underbart att affärerna plockat fram glögg, pepparkakor och julprydnader så att man kan börja bygga upp förväntan inför julen. -igår hörde jag julsånger för första gången i år på en affär... 


Jag funderar på att köpa boken "Att må dåligt är en bra början"  Vore det inte något att läsa som inspiration. Det är visst Börje Salming som skrivit den - vet inte hur han är som inspiratör - men titeln tilltalade mig efter denna höst av ångest och hjärtklappningsattacker nattetid. Oron över budgeten och den stress som "fordringsgrejen" fört med sig har inte varit nyttig alls.  


Ja nu vet ni kanske mer om mig än vad ni önskade eller vad ni borde. Nu skickar jag stafettpinnen vidare till Maria Stenberg, Sofia OO, Anna Hövenmark, Linda Jansson, Ida Eliasson, Boel Eriksson och Carina Eriksson. Här kommer också en extra utmaning till Karin Åström. (Så har ni lärt er en sak till om mig. Jag gör lite som det passar mig, så länge det inte är olagligt eller skadar någon)


Just ja, reglerna skulle man visst också ha med här i inlägget...


Regler:
Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


Kommentarer:
Postat av: Karin Åström

Kul att lära känna dej mer. Jag har nog tänkt en hel del på hur du har det uppe i A-plog. Skriverierna om de oindrivna fordringarna, kampen med att få ihop en kommunbudget i balans (puuuhuuu...!!!) och så att bli petad på EU-listan, Ja nog kunde det varit bättre........men har svårt att tänka mej att Börje Salming skulle vara en bra inspiratör även om boktiteln är tilltalande. Varför författar du inte ihop dina egna tankar och låter dina upplevda känslor komma ut i någon sångtext? Om man gillar att skriva så är det ett bra sätt att bearbeta både det ena och det andra. Att du dessutom är ett musikproffs är väl ett extra pluss......


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits