Ibland önskar man att ...

man sagt det man tänkte.

Så var det i lördags kväll efter Melodifestivalens Andra Chans i Kiruna när vi var på Ferrum. När jag stod i baren och väntade på att få beställa så kom en ung kille och trängde sig fram till baren. Han trängde sig så att han satt klistrad som ett frimärke mot mig. Efter ett tag kommer hans kompis och börjar tränga sig bakifrån och säger då till den första killen "Det gör väl inget att jag klänger på dig" och då svarar den första killen "Nä, jag vet ju att du inte är bög". Jag hade på tungan att säga till den killen "Du är väl medveten om att Du klänger på en bög". Men han var så aggresiv mot bartendern att jag tänkte att om jag säger det får jag väl en riktig käftsmäll. Men det skulle varit kul att få se hans reaktion!

Kommentarer:
Postat av: Gertrud

Fast jag tror inte att du hade fått en lika märkbar reaktion som jag fick en gång.
Under lunch med en kursare och hennes sambo, höll han ett längre anförande om hur dj-vla orätttvist det var att lapparna fick låta sina renar springa och beta precis var de ville. Det visste väl "alla" att de inte funnits i Jämtland/Härjedalen före svenskarna. Jag sa inte så mycket eftersom jag inte var insatt i betesfejderna där och inte heller ville antagonisera honom. Till sist frågade han varför jag var så tyst, så jag blev tvungen förklara att jag själv är lapp och kunde anses vara part i målet.... Han blev pionröd och alldeles tyst, slevade i sig resten av maten och fick väldigt bråttom att gå. Efter den dagen "råkade" han alltid vara ute/borta/på rymmen när jag hälsade på min kursare - och ingen var mer glad över det än jag!

Postat av: Hannah

Ha ha ha, ja jag vill ju inte att du ska råka illa ut. Men nog hade det varit roligt.

Mvh Hannah

2008-04-01 @ 20:27:44
URL: http://www.s-info.se/bergstedt

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits