Innelistan i söndags

Gissa om jag blev paff när jag fick ett mess från en bekant i Stockholm igår som berättade att han sett att jag låg sjua på Alex Schulmans innelista på Aftonbladet. Det var det minsta jag hade väntat mig.

Detta var alex Schulmans motivering:
Kommunalråd i Arjeplog som nu erbjuder pengar till dem som väljer att flytta till hans stad. 100 000 kronor, skattat och klart. Det enda man behöver göra är att bosätta sig i Arjeplog. "Vi har bra hålligång på vintern", försäkrar denne tok-Fransson. Jag älskar idén. Får jag 150 000 så kommer jag.

Så även om jag blev kallad tok-Fransson av Alex Schulman så tar jag det som en komplimang. Det visar att vi har blivit uppmärksammade och att han inte verkar kunna tro att det är hålligång här på vintrarna kan vi lätt överbevisa. Alex Schulman är så välkommen att besöka Arjeplog under högsäsong. Att slåss om uppmärksamheten med , som det var i år, 3000 utländska biltestare och ingenjörer, som kommer till Arjeplog, blir nog en utmaning även för honom. Vår befolkning försdubblas ju under denna period.

Alex! Du är välkommen tíll Arjeplog även om vi inte kan matcha ditt krav på 150 000kr.

PS
Gissa om jag är stolt över att slå mediagunstlingen, och min egen favorit från årets melodifestivalturné, Björn Gustafsson på denna lista!!!
Det känns som en fjäder i hatten!

/Bubbe

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits