En jättelik utmaning kvar

Ibland så tror man att man lyckas bättre än man gör. Så är det bara. Och det är bara att inse det och försöka göra något åt det.

Ett av mina stora bristområden kompetensmässigt är att packa när jag reser. Jag lyckas alltid ta med mig alldeles för mycket. Och hälften av det jag tar med mig behöver jag inte använda. Det kan jag konstatera när jag kommer tillbaks.

Men den här gången hade jag bestämt mig för att så inte skulle bli fallet. Och den här gången tyckte jag att jag gick grymt seriöst till väga. Redan i söndags började jag skriva en lista över vad jag skulle packa och hur mycket av detta som jag sedan ska lämna i Stockholm när jag åker till Thailand. Och det kändes verkligen som om jag lyckades packa mindre än vanligt.

Döm då om min förvåning när jag checkar in väskan och den väger 24,8 kg. Till och med mer än vad den brukar väga!!! Det blir verkligen en utmaning att lämna så mycket i Stockholm att jag klarar shoppingen utan att få övervikt på planet hem till Stockholm...

Men jag ska lyckas!!!!

Kommentarer:
Postat av: Gertrud

Hur var det sedan med att få med sig väskan över huvud taget :-D


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits