Tilde överraskar ibland

Min systerdotter Tilde, som blir tre år om två veckor, kan ibland överraska ordentligt. Hennes pappa Andreas håller på att bygga om i vardagsrummet så att Tilde och Maja ska få ett sovrum i en del av rummet, där tilde förresten nu redan sover. Han hade bara hunnit sätta upp reglar när Tilde plötsligt säger: "Jag vill inte ha någon vägg". Detta utan att Anna-Maria och Andreas pratat om nån vägg. Anna-Maria frågar då Tilde varför hon inte villl ha någon vägg. Hon svarar då: "Då kan jag inte se er när jag ska sova".

Utifrån reglarna som kommit upp kunde hon göra sig en bild av hur det skulle bli och kunde räkna ut att hon inte skulle kunna se in i vardagsrummet.

Den slutledningsförmågan impade i alla fall på mig!!!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits