Varför tar man så mycket skit?

Ibland så funderar jag faktiskt över varför man verkligen tar så mycket skit. Ibland känns det så fruktansvärt orättvist och missriktat. Man får ta på sig allas fel och allas brister, och mycket av det som sägs har inte gått igenom någon form av kritiskt filter hos den person som framför kritiken.

För det mesta kan jag hantera det, och har förståelse för att man akn behva få ventilera sin frustration och ilska. Andra dagar kan det stå mig upp i halsen och man skulle helst vilja resa sig upp och gå sin väg. Trots allt sitter jag kvar och lyssnar tålmodigt och försöker vara trevlig, samtidigt som det känns som om man skulle kunna spy helt enkelt.

Kommentarer:
Postat av: Sokrates

Gör som Grynet. Ta ingen skit! Men jag tror att det är bra att du inte sugs med i ilskan. Var lugn och saklig och förklara att du inte håller med om kritiken.

Mvh Sokrates

Postat av: Sofia

Det finns så många oändligt ledsna människor i världen. Det är så sorgligt och gör mig så ont, men jag förstår vad du menar. Empatin och förståelsen finns inte där hur länge som helst. Vi är ju också människor med rätt att känna och reagera.
Jag vill också periodvis spy.
Kaskader.

2005-10-07 @ 07:29:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits