En samspelt koalition

Dagens koalitionsmöte visade att arbetet inom koalitionen fortsätter i samma positiva och konstruktiva anda. Det handlar om ett givande och tagande och alla i koalitionens ledningsgrupp har ett gemensamt mål - kommunens bästa!

Jag är medveten om att det inom såväl Centern som Socialdemokraterna finns dem som upplever att det egna partiets profil suddats ut genom samarbetet. Jag tycker inte alls det. Vi har kanske varit lite för dåliga på att tala om vad de tre partierna fått igenom för profilfrågor.

Jag upplever att S, C och Arjeplogs fria demokrater alla vunnit på samarbetet. I opposition hade vi inte tillnärmelsevis fått igenom lika mycket som vi nu fått igenom.

Alla tre partierna i samverkan har tagit ett stort och gemensamt ansvar, vilket var nödvändigt för kommunen i det läge vi befann oss. Jag hoppa på ett fortsatt gott och fruktbart samarbete!

Bubbe


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits