Trummeditation

Jag blev glatt överraskad av dagen igår. Vi hade enorm tur med vädret. det var strålande sol på morgonen när jag vaknade. Dagen innehöll pass med genomgång av schamanistiskt tänkande, musik, berättelser om trolltrummor, förevisning av schamanistiskt inspirerade instrument.

Det absolut häftigaste var i alla fall trumresan. Det var otroligt avkopplande och en intressant upplevelse. Att ligga där och sväva iväg till ljudet av de monotona trummorna var en skön upplevelse. Det var en upplevelse av ljus, färger och en otroligt lugn. Och ska man tro på sägnerna om att man kan få möta sitt kraftdjur så är mitt kraftdjur en fågel. Men eftersom jag är så dålig på fåglar så vet jag inte om det var en örn eller falk. Det var i alla fall en rovfågel av något slag. Jag såg den bara fragmentariskt, ibland huvudet, ibland bakifrån flygande framför mig, ibland från sidan, ibland bara vingarna och ibland rakt framifrån. Det fascinerande var att jag aldrig såg fågeln hel och stilla så jag kunde studera den närmare.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits